Az EU-s projekt
2014.12.10.Ez az anyag az Iskolakultúra 2010-ben megjelent cikke alapján tekinti át az európai természettudományos oktatás megújítását célzó kezdeményezésnek (PRIMAS) a célkitűzéseit és akkori állapotát. A PRIMAS-pojekt eredménye többek között a Pécsi Tudományegyetem Babits Mihály Gimnáziumának Gimnáziumi-Egyetemi Laboratóriuma is. Forrás. http://www.iskolakultura.hu/iol/rocard.pdf
Tartalmak:
Természettudomány Európa iskoláiban
Michel Rocard – Peter Csermely
– Doris Jorde – Dieter Lenzen
– Harriet Walberg-Henriksson
– Valerie Hemmo
2010, Természettudományos nevelés ma:
megújult pedagógia Európa
jövőjéért(1)
Vezetői összefoglaló
Az utóbbi években több tanulmány rámutatott, hogy aggasztóan
visszaesett a fiatalság érdeklődése a kulcsfontosságú
természettudományok (2) és a matematika iránt. Annak ellenére,
hogy számos projekt és kezdeményezés van folyamatban a trend
megfordítására, egyelőre csak a fejlődés visszafogott jelei
mutatkoznak. Ha nem kerül sor hatékonyabb fellépésre, Európa
hosszú távú kapacitásai az innováció, valamint az innovációhoz
szükséges kutatások terén hanyatlani fognak. Ezen felül a népesség
egészét nézve, egy olyan társadalomban, amely egyre nagyobb
mértékben támaszkodik a tudás felhasználására, a mindennapi
élethez szükséges készségek megszerzését is egyre nagyobb
veszélyben látjuk.
ISKOLAKULTÚRA online 1/2010